Privacy Advocatenkantoor

1. Algemene bepaling

Deze privacyverklaring regelt de verwerkingen van persoonsgegevens door Dehaese & Dehaese Advocatenkantoor BVBA in het kader van haar handelsactiviteiten. Wij zijn begaan met uw privacy en zullen uw persoonsgegevens in het kader van onze handelsactiviteiten enkel verzamelen en verwerken in overeenstemming met deze privacyverklaring.

Deze privacyverklaring bezorgt u meer informatie over welke persoonsgegevens we verwerken, waarom we ze verwerken, hoe we deze verkrijgen, hoe lang we deze bijhouden en met wie we ze delen. Voor meer informatie omtrent de verwerkingen van persoonsgegevens via onze website, verwijzen wij u graag naar de daaraan gewijde privacyverklaring. U kan deze privacyverklaring eveneens terugvinden op onze website, www.dehaese.be.

Dehaese & Dehaese Advocatenkantoor BVBA, gelegen te 3500 Hasselt, Luikersteenweg 185-187, met KBO-nummer 0833.142.896 is te beschouwen als de verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonsgegevens en zal handelen in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG).

In geval u vragen heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens, kan u steeds contact met ons opnemen:

  • via post: naar het bovenstaande adres
  • via e-mail: dehaese@dehaese.be
  • via telefoon: 011/28.18.81

2. Doeleinden - categorieën - rechtsgronden - bewaartermijn

Wij verwerken uw persoonsgegevens voor één of meer van volgende doeleinden:

  1. Klantenbeheer: juridische dienstverlening - naleving wetgeving en reglementering van toepassing op advocatuur
  2. Interne organisatie en eigen beheer: B2B-beheer - facturatie en boekhouding - sollicitaties
  3. Geschillenbeheer
  4. Communicatie en marketing: nieuwsbrieven en andere commerciële communicaties - organisatie van seminaries en evenementen
  5. Toegangscontrole en camerabewaking

Hieronder kan u per doeleinde terugvinden welke persoonsgegevens we verwerken, waarom we ze verwerken, hoe we deze verkrijgen, hoe lang we deze bijhouden en met wie we ze delen.

Onze diensten hebben niet de intentie om gegevens te verwerken van personen die jonger zijn dan 16 jaar, behoudens met toestemming van de ouders of voogd of indien een andere rechtsgrond de verwerking noodzakelijk maakt. Indien u van oordeel bent dat wij onterecht persoonsgegevens hebben verwerkt over een minderjarige, kan u contact met ons opnemen via ons e-mailadres dehaese@dehaese.be.

1. Klantenbeheer

Juridische dienstverlening

Met het oog op het verlenen van juridische diensten aan onze cliënten, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door de overheid (identiteitskaartnummer, rijksregisternummer, rijbewijsnummer, pensioennummer, nummerplaat, ondernemingsnummer, BTW-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling), en persoonlijke kenmerken (geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat, geslacht, taal, nationaliteit, gezinssamenstelling, opleiding en vorming, beroepsbetrekkingen), en gerechtelijke gegevens (veroordelingen, lopende geschillen).

Wij verwerken mogelijk eveneens andere persoonsgegevens die de cliënt met ons deelt bij het behandelen van een zaak.

Wij verwerken enkel gevoelige categorieën van persoonsgegevens voor zover dit noodzakelijk is met het oog op het verlenen van juridische diensten aan onze cliënten. Gevoelige categorieën van persoonsgegevens zijn deze waaruit ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, of het lidmaatschap van een vakbond blijken, en verwerking van genetische gegevens, biometrische gegevens met het oog op de unieke identificatie van een persoon, of gegevens over gezondheid, of gegevens met betrekking tot iemands seksueel gedrag of seksuele gerichtheid.

Deze gegevens laten ons toe om juridisch advies te verstrekken, juridische akten en documenten op te stellen, onze cliënten te vertegenwoordigen in rechte, in arbitrage of voor administratieve of gelijkaardige instanties, bijstand te verlenen bij onderhandelingen en/of het sluiten van contracten, bijstand te verlenen bij bemiddeling, bijstand te verlenen bij een politie- of gelijkaardig verhoor, verschillende mandaten (curator, schuldbemiddelaar, bewindvoerder, e.d.) op te nemen, juridische opleidingen aan te bieden, etc.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is:

  • Ten aanzien van particuliere cliënten: het sluiten of het uitvoeren van een overeenkomst tot de verstrekking van juridische dienstverlening (artikel 6, §1, (b) AVG);
  • Ten aanzien van contactpersonen bij professionele cliënten en derde partijen: een gerechtvaardigd belang om juridische diensten te kunnen verlenen aan onze cliënten (artikel 6, §1, (f) AVG).

We verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene en/of via derden.

Voor de verstrekking van juridische dienstverlening houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na het beëindigen van onze taak.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens, in voorkomend geval, met gerecht en politiediensten (i.e. hoven en rechtbanken, gerechtsdeurwaarders, het Openbaar Ministerie en politionele instanties). Daarnaast delen wij deze persoonsgegevens, in het kader van de behartiging van de belangen van de cliënt, met de advoca(a)t(en) van de tegenpartij of met de tegenpartij wanneer deze optreedt zonder bijstand van een advocaat of desgevallend met een vervangende advocaat. Daarnaast delen wij deze persoonsgegevens, in voorkomend geval, met bank- of verzekeringsinstellingen. Ingevolge een rechterlijke uitspraak kunnen wij eveneens gehouden zijn om deze persoonsgegevens te delen met een technisch raadsman, een expert of een gerechtelijk mandataris (i.e. notaris, gerechtelijke bewindvoerder, …) die bij vonnis of arrest is aangesteld. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

Naleving van wetgeving en reglementering van toepassing op de advocatuur

Met het oog op de naleving van wetgeving en reglementering die van toepassing is op de advocatuur, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door de overheid (identiteitskaartnummer, rijksregisternummer, ondernemingsnummer, BTW-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling), en persoonlijke kenmerken (geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat, geslacht, taal, nationaliteit, gezinssamenstelling, opleiding en vorming, beroepsbetrekkingen), gerechtelijke gegevens (veroordelingen, lopende geschillen) en andere persoonsgegevens die door u met ons worden gedeeld bij het behandelen van uw zaak.

Deze gegevens laten ons toe om o.m. onze verplichtingen te vervullen in het kader van de witwaspreventie- en anti-fraudewetgeving, uitvoering te geven aan een gerechtelijk of administratief bevel of reglementering van de Orde van Vlaamse Balies na te leven.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is:

  • de wettelijke verplichtingen, vervat in de Wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten en eventuele verwijzing naar andere relevante wetgeving/reglementering (artikel 6, §1, (c) AVG);
  • een gerechtvaardigd belang om in het kader van onze juridische diensten waakzaam te zijn voor witwaspraktijken etc. (artikel 6, §1, (f) AVG).

We verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene en/of via derden.

Voor de naleving van wetgeving en reglementering van toepassing op de advocatuur houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na het beëindigen van onze taak.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens met de bevoegde Stafhouder. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

2. Interne organisatie en eigen beheer

B2B-beheer

Met het oog op het B2B-beheer van ons advocatenkantoor, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door de overheid (ondernemingsnummer, BTW-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling), en persoonlijke kenmerken (taal, nationaliteit, opleiding en vorming, beroepsbetrekkingen) en enige andere informatie die u bezorgt in het kader van de samenwerking (bijv. informatie over beroep en betrekking).

Deze gegevens laten ons toe om overeenkomsten met leveranciers/business partners af te sluiten, waaronder het vergelijken van leveranciers, het opvragen van offertes en het voeren van precontractuele onderhandelingen, te communiceren met leveranciers, het beheren van geplaatste bestellingen en het organiseren van de betaling.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is:

  • Ten aanzien van particuliere leveranciers of business partners: het sluiten en uitvoeren van een overeenkomst in (artikel 6, §1, (b) AVG), evenals een gerechtvaardigd belang om ons B2B-beheer te organiseren (artikel 6, §1, (f) AVG).
  • Ten aanzien van professionele leveranciers of business partners: een gerechtvaardigd belang om ons B2B-beheer te organiseren (artikel 6, §1, (f) AVG).

We verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene en/of via derden.

Voor ons B2B-beheer houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na het beëindigen van de overeenkomst.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens, in voorkomend geval, met overheidsdiensten, banken en verzekeringsmaatschappijen, boekhouders en auditeurs en externe juridische adviseurs. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

Facturatie en boekhouding

Met het oog op de facturatie en onze boekhoudkundige verplichtingen, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door de overheid (identiteitskaartnummer, rijksregisternummer, ondernemingsnummer, BTW-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling) en enige andere persoonsgegevens in verband met de geleverde prestaties/diensten.

Deze gegevens laten ons toe om onze facturen op te maken, onze boekhouding te voeren en boekhoudkundige verplichtingen na te leven, waaronder het opmaken van een jaarrekening.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op diverse wettelijke verplichtingen, zoals deze vervat in het Wetboek Economisch recht (art. I.1 WER, art. III.82 WER, art. III.89 WER en art. III.90 WER), het KB WVV (dubbel boekhouden), het Wetboek Vennootschappen en Verenigingen (art. 3:1 WVV) en het Wetboek Inkomstenbelasting (art. 320 WIB) (artikel 6, §1, (c) AVG), evenals onze gerechtvaardigde belangen (artikel 6, §1, (f) AVG).

We verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene en/of via derden.

Voor onze facturatie en boekhoudkundige doeleinden houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na het respectievelijke boekjaar.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens met ons boekhoudkantoor, overheidsdiensten, sociale zekerheidsinstanties en banken- en verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

Sollicitaties

Met het oog op het beheer van sollicitaties verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door de overheid (identiteitskaartnummer, rijksregisternummer, ondernemingsnummer, BTW-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling), en persoonlijke kenmerken (geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat, geslacht, taal, nationaliteit, gezinssamenstelling, opleiding en vorming, beroepsbetrekkingen), en andere persoonsgegevens die door u met ons worden gedeeld in het kader van een sollicitatie.

Deze gegevens laten ons toe om al dan niet spontane sollicitaties te beheren en af te handelen.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is:

  • Het sluiten en uitvoeren van een overeenkomst in (artikel 6, §1, (b) AVG),
  • een gerechtvaardigd belang om ons sollicitatiebeheer te organiseren (artikel 6, §1, (f) AVG).

We verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene.

Voor ons sollicitatiebeheer houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na het ontvangst van de sollicitatie.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens met derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

3. Geschillenbeheer

Met het oog op de regeling van potentiële geschillen, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door de overheid (identiteitskaartnummer, rijksregisternummer, rijbewijsnummer, ondernemingsnummer, BTW-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling), en persoonlijke kenmerken (geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat, geslacht, taal, nationaliteit, gezinssamenstelling, opleiding en vorming, beroepsbetrekkingen), gerechtelijke gegevens (veroordelingen, lopende geschillen) en alle andere informatie die relevant is voor de (potentiële) rechtszaak.

Wij verwerken enkel gevoelige categorieën van persoonsgegevens voor zover dit noodzakelijk is met het oog op op de regeling van potentiële geschillen. Gevoelige categorieën van persoonsgegevens zijn deze waaruit ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, of het lidmaatschap van een vakbond blijken, en verwerking van genetische gegevens, biometrische gegevens met het oog op de unieke identificatie van een persoon, of gegevens over gezondheid, of gegevens met betrekking tot iemands seksueel gedrag of seksuele gerichtheid.

Deze gegevens laten ons toe om onze legitieme belangen te verdedigen in alle vormen van geschillenbeslechting en de administratie daarvan te verzorgen.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op het gerechtvaardigd belang om de (contractuele en buitencontractuele, wettelijke en andere) rechten van ons advocatenkantoor te vrijwaren (artikel 6, §1, (f) AVG).

We verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene en/of via derden.

Voor onze geschillenregeling houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na de definitieve beëindiging van het geschil.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens, in voorkomend geval, met overheidsdiensten, gerecht en politiediensten, banken- en verzekeringsmaatschappen, ons boekhoudkantoor, externe juridische adviseurs, gerechtsdeurwaarders en incassobureaus. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

4. Communicatie en marketing

Nieuwsbrieven en andere commerciële communicaties

Met het oog op het verzenden van nieuwsbrieven en andere commerciële communicaties, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer).

Deze gegevens laten ons toe om u op de hoogte te houden van juridische ontwikkelingen, u te informeren over onze producten en diensten, u onze kerst- en nieuwjaarswensen te bezorgen, etc.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op het gerechtvaardigd belang om onze producten en diensten te promoten bij onze cliënten (artikel 6, §1, (f) AVG). Indien u zich heeft ingeschreven op onze nieuwsbrief, ontvangt u onze commerciële communicaties omdat u daarvoor toestemming heeft gegeven (art. 6, §1, (a) AVG).

Wij verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene.

Voor het versturen van onze commerciële communicaties houden wij uw persoonsgegevens bij zolang u cliënt bij ons bent, d.i. tot 10 jaar na het afsluiten van het laatste dossier. U kan zich vanzelfsprekend op elk ogenblik uitschrijven van onze communicaties. In dat geval zullen wij de verwerking van uw persoonsgegevens voor dat doel stopzetten.

Wij delen deze persoonsgegevens met derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

Seminaries en evenementen

Voor de organisatie van seminarie en evenementen verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), informatie over beroep en vorming en financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling).

Deze gegevens laten ons toe om u te laten deelnemen aan onze juridische opleidingen, seminaries en andere evenementen.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op het sluiten of het uitvoeren van de overeenkomst tot deelname aan het seminarie of evenement (artikel 6, §1, (b) AVG).

Wij verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u als betrokkene.

Voor bovenvermelde doeleinden houden wij uw persoonsgegevens in principe niet langer bij dan 10 jaar na afloop van het seminarie of evenement.

Enkel voor zover vereist op basis van de specifieke situatie alsook de toepasselijke wetgeving kunnen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren. Dit kan met name het geval zijn voor zover dit noodzakelijk is voor de activiteit of dienst in kwestie, een wettelijk bepaalde bewaartermijn, alsook de toepasselijke verjaringstermijn.

Wij delen deze persoonsgegevens met co-organisatoren van een seminarie en/of evenement en met aanbieders van externe locaties waar we een seminarie en/of evenement organiseren. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

5. Toegangscontrole en camerabewaking

Met het oog op het waarborgen van de veiligheid in onze kantoren, verwerken wij mogelijk uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres en telefoonnummer), gegevens over beroep en betrekking (functie, bedrijfsnaam), tijdstip van bezoek en beeldopnamen.

Deze gegevens laten ons toe om de veiligheid in onze kantoren te waarborgen, o.m. door middel van de registratie van onze bezoekers en camerabewaking.

De rechtsgrond voor de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op het gerechtvaardigd belang om de veiligheid van onze medewerkers, bezoekers en kantoren te waarborgen (artikel 6, § 1, (f) AVG). De verwerking van camerabeelden, aangegeven met het verplichte pictogram, is gebaseerd op uw toestemming conform artikel 8, lid 3 1e van de Camerawet.

We verkrijgen deze persoonsgegevens wanneer u zich registreert bij onze receptie en door middel van de beelden van onze bewakingscamera’s.

Voor het bewaken van de veiligheid in onze kantoren houden wij uw persoonsgegevens bij tot 1 maand na uw bezoek aan onze kantoren, tenzij deze langer dienen te worden bewaard als bewijsmateriaal van een concreet misdrijf of schadegeval of voor het identificeren van een potentiële dader, slachtoffer of getuige.

Wij delen deze persoonsgegevens, in voorkomend geval, met derde ontvangers, bijv. gerecht en politiediensten. Daarnaast hebben derde partijen met wie wij samenwerken voor de opslag en het beheer van onze gegevens eveneens toegang tot deze persoonsgegevens (IT-providers). Een lijst van deze derde partijen met wie wij samenwerken is toonbaar op eenvoudig schriftelijk verzoek.

3. Uw rechten

U hebt het recht om inzage te verzoeken van de persoonsgegevens die wij over u verwerken. Indien deze informatie onjuist blijkt te zijn, hebt u het recht deze informatie te laten aanpassen.

U hebt tevens principieel het recht om de persoonsgegevens die op u betrekking hebben te laten wissen, behoudens indien er een wettelijk bepaalde uitzondering op dit recht van toepassing is.

U hebt tevens recht om in de wettelijk bepaalde gevallen de beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te verzoeken.

U hebt verder het recht om in de wettelijk bepaalde gevallen bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.

U hebt bovendien te allen tijde het recht om vanwege met uw specifieke situatie verband houdende redenen bezwaar te maken tegen de verwerking van u betreffende persoonsgegevens, met inbegrip van profilering, wanneer de verwerking gebaseerd is op de noodzakelijkheid ervan voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag die aan ons is opgedragen, alsook wanneer de verwerking gebaseerd is op de behartiging van onze eigen gerechtvaardigde belangen.

Wij staken in dat geval de verwerking van de persoonsgegevens tenzij er dwingende gerechtvaardigde gronden voor de verwerking voorhanden zijn die zwaarder wegen dan uw belangen, rechten en vrijheden of die verband houden met de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering.

Voor die doeleinden waarvoor de rechtsgrond voor de verwerking van persoonsgegevens een gerechtvaardigd belang is, kan u ons steeds meer informatie vragen over de belangenafweging die wij in dat kader hebben uitgevoerd.

Wanneer uw persoonsgegevens ten behoeve van direct marketing worden verwerkt, heeft u te allen tijde het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van u betreffende persoonsgegevens voor dergelijke marketing, met inbegrip van profilering die betrekking heeft op direct marketing. In dat geval worden uw persoonsgegevens niet langer voor deze doeleinden verwerkt. Indien u niet langer onze elektronische nieuwsbrieven wenst te ontvangen en de verwerking van uw persoonsgegevens voor dat doeleinde wil stopzetten, kan u ook steeds gebruik maken van de uitschrijfmogelijkheid zoals voorzien in onze nieuwsbrief.

U hebt tot slot het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Op uw verzoek kan u de persoonsgegevens die op u betrekking hebben, verkrijgen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm.

Wij kunnen uw verzoek echter weigeren onder de door de wet opgesomde voorwaarden, bijvoorbeeld wanneer dit vereist is in het algemeen belang, voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen of het instellen of uitoefenen van een rechtsvordering.

Het uitoefenen van deze rechten is kosteloos en dit kan gebeuren door per e-mail een verzoek te sturen naar dehaese@dehaese.be of per post naar hoger vermeld adres. In dit verzoek dient u voldoende bewijs te leveren van uw identiteit alsook de nodige informatie op te nemen opdat wij onze verplichtingen kunnen nakomen.

Indien u echter verzoeken indient die kennelijk ongegrond of buitensporig zijn, hebben wij het recht een redelijke vergoeding aan te rekenen ofwel om het verzoek te weigeren.

4. Beveiliging

Wij bewaren uw gegevens in de vorm van een papieren bestand en/of elektronisch bestand, onder verantwoordelijkheid van uw advocaat die alle nodige maatregelen neemt om de veiligheid ervan te waarborgen.

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen geïmplementeerd om de vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen en uw gegevens te beschermen tegen onopzettelijke of onwettige vernietiging, verlies, wijziging, ongeautoriseerde openbaarmaking of toegang. Deze maatregelen omvatten, maar zijn niet beperkt tot: een veiligheidsbeleid, risicoanalyses, medewerkers en personeel informeren en opleiden, back-ups, autorisatie-protocollen, inspecties en onderhoud,…

Wij hebben met onze verwerkers de nodige overeenkomsten gesloten waarin passende waarborgen werden opgenomen om te voldoen aan de wettelijke vereisten inzake de verhouding tussen beide partijen als respectievelijk verwerkingsverantwoordelijke en verwerker van persoonsgegevens.

Wij beperken tevens de toegang van onze medewerkers en personeelsleden tot uw persoonsgegevens tot hetgeen noodzakelijk is om de doeleinden uiteengezet in punt 2 van deze privacyverklaring te bereiken.

Wij geven uw persoonsgegevens niet door aan derde landen of internationale organisaties zonder de garantie dat uw gegevens daar ook een evenwaardig beschermingsniveau genieten. Uw persoonsgegevens kunnen opgeslagen en verwerkt worden binnen de Europese Unie voor zover dit nodig of compatibel is met de doeleinden uiteengezet in punt 2 van deze privacyverklaring.

5. Toezichthoudende autoriteit

Indien u van mening bent dat de verwerking van uw betreffende persoonsgegevens inbreuk maakt op de Algemene Verordening Gegevensbescherming, heeft u het recht om klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit, met name in de lidstaat waar u gewoonlijk verblijft, u uw werkplek hebt of waar de beweerde inbreuk is begaan. In België is dit de Gegevensbeschermingsautoriteit, gevestigd te Drukpersstraat 35, 1000 Brussel (www.gegevensbeschermingsautoriteit.be, +32(0)22744800, contact@apd-gba.be).

6. Wijzigingen aan de Privacyverklaring

Deze privacyverklaring kan van tijd tot tijd worden gewijzigd. Via onze website www.dehaese.be heeft u steeds toegang tot de meest actuele versie. Wij raden dan ook aan dat u dit regelmatig nagaat.